Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(7)
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Biblioteka WEiZ
(4)
Autor
Guryn Halina
(2)
Andrian Karolina
(1)
Banach Marta
(1)
Bednarska Agnieszka (psychologia)
(1)
Berłowski Paweł (1964- )
(1)
Berłowski Paweł. (1964- )
(1)
Borowski Radosław
(1)
Czarnecka Joanna
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Gulewicz Maria Magdalena
(1)
Gąsiorek Krystyna (ekonomia)
(1)
Hernik-Solarska Anna
(1)
Klimek-Michno Katarzyna
(1)
Kopczyk Marcin
(1)
Kozyra Marta
(1)
Peikow Marta
(1)
Pietrzyk Sylwester
(1)
Pośpiech-Białas Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Doradcy personalni
(2)
Menedżerowie
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Oceny pracowników
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Menedżerowie
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rachunkowość budżetowa
(1)
Work-life balance (WLB)
(1)
Zasoby ludzkie
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradniki
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka zawiera wybór artykułów z czasopisma Personel i Zarządzanie.
Dla działów personalnych oraz studentów kierunków zarządzania personelem.
Budowanie wizerunku pracodowcy Zerwać ze stereotypami. Strategia HRM i budowa wizerunku pracodawcy w Lidlu Matryca aktywności pracowników. Dia gnoza oczekiwań pracowników i tworzenie oferty EVP w firmie Michael Page Unikatowe DNA firmy. Wartości oraz Employee Value Proposition w Owens-Illinois Rekrutocja i adaptacja pracowników Rekrutacja liderów zespołów w fabryce lKEA lndustry Lubawa Stań pod dobrą opieką. Proces onboardingu w MTU Aero Engines i Elica Group Skutecznie nie znaczy z premią. Jak firma objectivity pozyskuje specjalistów lT? Maraton rekrutacji. Jak Alior Bank pozyskał 1850 pracowników w 365 dni Warto szukać inaczej. Rekrutacja kandydatów pasywnych w ZF TRW lgrzyska rekrutacji. W jaki sposób pozyskiwano pracowników do Hotelu Orbis w Krakowie? Kandydat bez wiedzy, ale z potencjałem. Rekrutacja talentów w Shell Business Operations Rozwój Uzależnieni od uczenia się. Mechanizmy gier w menedżerskich programach rozwojowych w PZU ścieżki kariery dla mechaników w Bergerat Monnoyeur od specjalisty do menedżera w pół roku. Program rozwoju menedżerów w Citi Service Center Poland Dobry przepis w dobrych rękach. Szkolenie i rozwój pracowników W Carrefour Polska.................. otwarty dostęp do wiedzy. Jak w firmie Cognifide pracownicy dzielą się swoim know how?..'...........'' Utalentowany pracownik jako klient wewnętrzny w PKO Banku Polskim Różne poziomy przywództwa. Rozwój liderów w spółce Energa obrót ocenionie lnformacja zwrotna ,,tu i teraz': Zmiany w ocenianiu pracowników w firmie Accenture Lider na indeksie. ocena menedżerów produkcji w Sanden Manufacturing Poland Budowanie zaangażowania Udział, wpływ i zaangażowanie. Bada nie opinii pracowniczej w firmie URSA Budowanie zaangażowania pracowników Sonoco Poland Packaging Services oraz Flex Poland o mały włos i nie tylko. Jak DHL ParceI buduje zaangażowanie pracowników? Przykład idzie z góry. od działania do zmiany i dialogu w Brown-Forman Polska........ Jaka kampania -taka frekwencja. Motywowanie pracowników do udziału w badaniu zaangażowania w Sodexo lntegracyjno-brandingowy MasterChef, czyli kulinarny konkurs dla pracownikóW KFC Jak liderzy budują zaangażowanie w PwC Polska?. Kulturo organizacyjna Empatia w finansach. Budowa wewnętrznych relacji w mBanku Przykład idzie z góry. Promowanie etyki w Provident Polska Rozliczanie z wartości. strategia HRM w firmie Everest Finanse Accelerator i wspólne cele. Zmiana postaw liderów w Hiab Cargotec Poland Zarzqdzonie Top menedżerowie a sprawy ludzkie. Partnerstwo biznesowe w Boehringer lngetheim i Provident Polska To nie jest wróżenie z fusów. Model retencji w Nationale_Nederlanden Kontrolowany wzrost organizacji. Rozwój świadomości biznesowej kadry w Centrum Medyczno-Diagnostycznym w Siedlcach HR biznes partner facylitatorem w Siemens Polska W ciągłej podróży, czyli zmiany podejścia do biznesu w firmie Microsoft......... orange na drodze Toyoty, czyli ciągłe doskonalenie w kołach jakości Zarządzanie różnorodnościq W różności jedność Korzyści z różnorodności w firmie CEMEX Polska Między Kalifornią a Tokio' Usługi dla biznesu w kontekście różnic kulturowych w Hitachi Data Systems wellness w firmie Dla każdego coś zdrowego. Program wellness w SAS lnstitute Aktywni bezpieczni, skuteczni. Kształtowanie kultury bezpieczeństwa i hieny pracy w Veolia Energia Warszawa Amica Kids od kuchni. Firmowy żłobek i przedszkole jako element politykj WLB w firmie Amica
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 159
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145949 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5843 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sektor Publiczny - Infor)
Na s. tyt. i okł.: Z.
Wykaz aktów prawnych na s. 365.
Dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych.
1. Klasyfikacja budżetowa - zasady ogólne, kryteria 2. Części budżetowe - najwyższy stopień klasyfikacji budżetowej 3. Klasyfikacja działów 4. Klasyfikacja rozdziałów Rozdziały Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo Działo 020 - Leśnictwo Dział 050 - Rybołówstwo i rybactwo Dział 100 - Górnictwo i kopalnictwo Dział 150 - Przetwórstwo przemysłowe Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę Dział 500 - Handel Dział 550 - Hotele i restauracje Dział 600 - Transport i łączność Dział 630 - Turystyka Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa Dział 770 - Działalność usługowa Dział 720 - Informatyka Dział 730 - Nauka Dział 750 - Administracja publiczna Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa Dział 752 - obrona narodowa Dział 753 - obowiązkowe ubezpieczenia społeczne Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa Dział 755 - Wymiar sprawiedliwości Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem Dział 757 - obsługa długu publicznego Dział 758 - Różne rozliczenia Dział 801 - Oświata i wychowanie Dział 803 - Szkolnictwo wyższe Dział 851 - Ochrona zdrowia Dział 852 - Pomoc społeczna Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza Dział 855 - Rodzina Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska Dział 927 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego Dział 925 - ogrody botaniczne i zoologiczne oraz naturalne obszary i obiekty chronionej przyrody Dział 926 - Kultura fizyczna 5. Klasyfikacja paragrafów dochodów, przychodów i środków (z objaśnieniami) 5.1. Czwarta cyfra 5.2.Paragrafy dochodów 6. Klasyfikacja paragrafów wydatków i środków (z objaśnieniami) 6.2. Czwarta cyfra 6.2. Paragrafy wydatków 7. Klasyfikacja paragrafów przychodów 8. Klasyfikacja paragrafów rozchodów 9. Szczegółowa klasyfikacja wydatków dla zadań z zakresu bezpieczeństwa zewnętrznego 10. Szczegółowa klasyfikacja wydatków dla zadań z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego.
Sygnatura czytelni BWZ: X E 21
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Personel & Zarządzanie)
Bibliografia na stronach 202-219.
Życie i praca w czasach przyspieszenia Życie w czasach przyspieszenia Kultura szybkiego rozwoju Kiedy praca to życie Uzależnieni od dekoncentracji Wydajność człowieka. zapomniane potrzeby Wellbeing dla „niewierzących" Pięć wymiarów Poniedziałek - mój ulubiony dzień W zdrowym ciele Kupowanie, co szczęścia nie daje Relacje w biznesie i życiu osobistym Dawanie i potrzeba społeczności Skuteczna firma - więcej niż biznes Dlaczego nienawidzisz swojej pracy? Paradoks efektywności Odpowiedzialne przywództwo. Poszukiwania nowej wartości Kryzys wolności Więcej niż biznes
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 94
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6023 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Szkolenia i rozwój Pokazać inną drogę Model rozwoju i motywowania Masz pomysł, działaj Poligon doświadczalny Dla każdego coś rozwojowego Rozdział 2.Kompetencje menedżerskie PRL Od dyrektora do koordynatora zespołu Kluczem jest styl zarządzania Brygadzista menedżerem Rozdział 3. Budowanie zaangażowania Duża firma, dużo dobrego Zacznij od siebie Nowa strategia HRM Ankieta to dopiero początek Organizacja i zarządzanie Projektowanie procesów HRM Wyższy poziom organizacji Jak zwiększyć moc Przeprowadzić ludzi przez trudny proces Zwinny klient, zwinny bank .Rynek pracy/rekrutacja Przybysze ze Wschodu Klasyczne metody już nie wystarczą Dzisiaj wygrywa ten, kto ma ludzi. Cenzurka dla HR-owca Piłka w grze Proponujemy ci wyjazd za granicę Kultura organizacyjna Kultura silnikiem, który uniesie samolot Twój wynik - twoja odpowiedzialność ... Docenianie ma moc Corning out na co dzień Trudno przychodzi, łatwo odchodzi Dobrostan pracowników. Z naciskiem na ergonomię Wskaźnik szczęścia Radość w pracy - to się opłaca! Po pomoc do konsultanta Mentoring Dwustronny kontrakt Wyższy poziom organizacji
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 172
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6134 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Od Praktyków dla Praktyków)
Bibliogr. na s. 81, [199].
Grzegorz Filipowicz HR Business Partner - od modelu do powszechnej praktyki Adela Szemczak Employer branding efektywny biznesowo Katarzyna Kulig-Moskwa Jak wykształcić liderów w organizacji? Robert Reinfuss Rentowność pracy i techniki jej podnoszenia Magdalena Siwińska Zaangażowanie - fakty, mity i efektywna praktyka Maria Magdalena Gulewicz Znaczenie i budowanie poczucia szczęścia w pracy Grzegorz Filipowicz Smart Performance Management Joanna Wszeborowska Planowanie rozwoju funkcji biznesowej przedstawicieli HR Daniel Lala Digital Transformation w HRM Paweł Kopijer Partnerstwo biznesowe w projektach rozwojowych Agnieszka Bednarska Droga rozwoju HR Business Partnera Jarosław Chybicki Uważność w rozwoju własnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144439 N (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
"„Samorządowe centra usług wspólnych” to publikacja, która wyjaśnia zasady tworzenia centrów usług wspólnych oraz ich funkcjonowania. Autorka przedstawia m.in. modele funkcjonowania CUW, obowiązki i uprawnienia, a także kompetencje kierowników w podziale na jednostki obsługiwane i jednostki obsługujące. Poruszone zostały również kwestie związane z odpowiedzialnością za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie działalności wykonywanej przez CUW. Pokazano, jakie procedury kontroli zarządczej należy wdrożyć w jednostkach (obsługującej i obsługiwanej). Ponadto szczegółowo wyjaśniono, jak powinien wyglądać przepływ informacji oraz obieg dokumentów między CUW a jednostką obsługiwaną. W publikacji dodatkowo zamieszczono przykłady gotowych rozwiązań prawnych, w tym wzory uchwał i zarządzeń oraz innej dokumentacji niezbędnej do realizacji bieżących zadań statutowych centrów usług wspólnych, które po odpowiednich modyfikacjach i dostosowaniach mogą stanowić dokumentację wewnętrzną jednostki. Pośród ponad 50 wzorów dokumentów są m.in.: 1. Statut centrum usług wspólnych 2. Zarządzenie kierownika CUW w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji 3. Uchwała w sprawie szczegółowych zasad opracowania projektów planów finansowych 4. Plan dochodów i wydatków centrum usług wspólnych 5. Zarządzenie w sprawie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych 6. Zarządzenie kierownika centrum usług wspólnych w zakresie polityki rachunkowości dla CUW 7. Zakładowy plan kont dla CUW 8. Instrukcja ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania ATUTY PUBLIKACJI: Praktyczny poradnik z licznymi wzorami istotnych dokumentów – pomocny przy tworzeniu CUW. Autorka jest praktykiem – główną księgową centrum usług wspólnych. "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nierzetelne transakcje to jedno z najpoważniejszych zagrożeń w dzisiejszym świecie biznesu, ponieważ ich uczestnikiem można się stać także w sposób nieświadomy. W praktyce przedsiębiorcy muszą kontrolować, z kim prowadzą transakcje. Skutki uczestnictwa w nielegalnych transakcjach – w tym wystawianie i rozliczanie nierzetelnych faktur – są bardzo dotkliwe. Każdy przedsiębiorca jest zatem zobligowany do weryfikacji kontrahentów. Opracowanie jest kompleksową analizą, w której przedstawiono przyczyny, mechanizmy i skutki nierzetelnych transakcji. Uczestnictwo w takich nierzetelnych transakcjach może zniszczyć reputację, spowodować straty finansowe i wpływać negatywnie na cały ekosystem biznesowy. Autorzy prezentują sytuacje i przykłady, które obrazują różnorodność i skalę tego problemu. Przedstawiają także praktyczne rozwiązania dotyczące przeciwdziałania transakcjom charakteryzującym się brakiem rzetelności. W publikacji szczegółowo opisano m.in.: ? uprawnienia służb skarbowych w zakresie wykrywania nierzetelnych transakcji, ? formy nadużyć generujących nierzetelne transakcje w zakresie podatku od towarów i usług, ? podejście służb skarbowych do uczestnictwa podatnika w transakcjach karuzelowych i właściwą reakcję podatnika w tym zakresie, ? odpowiedzialność kadry zarządzającej, ? zasady zabezpieczania przyszłych zobowiązań podatkowych w toku prowadzonych działań kontrolnych organów skarbowych. To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla każdego przedsiębiorcy. Dostarczy również potrzebnych, aktualnych i uporządkowanych informacji osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe w firmach – specjalistom z biur rachunkowych, księgowym i głównym księgowym. Zainteresuje też dyrektorów finansowych oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla, którzy współtworzą zasady współpracy z kontrahentami
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka w praktyczny sposób pokazuje, jak zmiany wprowadzone od 1 stycznia 2021 r. wpłynęły na praktykę podmiotów biorących udział w procesie zamówień publicznych. Autorka – praktyk z wieloletnim doświadczeniem – wyjaśnia na przykładach, jak sprawnie, szybko i co najmniej bezbłędnie przeprowadzić cały proces zamówienia: od sporządzenia analizy zapotrzebowania, przez przygotowanie prawidłowej dokumentacji przetargowej, ogłoszenie przetargu, jego rozstrzygnięcie, aż po postępowanie odwoławcze. W książce Czytelnik znajdzie m.in.: przykład dokładnej analizy zapotrzebowania zamawiającego, sposób umieszczania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – krok po kroku, formę planu postępowania, wyjaśnienie, jak sporządzić regulamin przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych, wskazówki, jak prawidłowo określić datę rozpoczęcia i rozstrzygnięcia przetargu, przykład pełnej dokumentacji przetargowej, tryby, w jakich można prowadzić zamówienia publiczne, nowe wyższe limity, dla których stosuje się poszczególne tryby zamówień, wyjaśnienie, jak kształtuje się wielkość wadium, wzór i tryb odwołania od wyniku przetargu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
"Po długim czasie oczekiwania mamy w krajowym porządku prawnym przepisy implementujące regulacje unijne dotyczące zasad obowiązujących w środowisku cyfrowym lub z nim związanych. W zakresie sprzedaży przez Internet i usług cyfrowych zmiany dla przedsiębiorców są istotne. Na szczeblu europejskim już kilka lat temu zostały przygotowane regulacje mające znowelizować nieprzystające do rzeczywistości przepisy, ujednolicić i unowocześnić je w taki sposób, aby odpowiadały zachodzącym w gospodarce procesom, a zwłaszcza procesom cyfryzacji. Nowe zasady mają też w szczególności na celu ochronę konsumenta. Efektem tych działań są trzy unijne dyrektywy przyjęte przez Parlament Europejski i Radę, które wywierają znaczący wpływ na branżę handlu internetowego: 1) dyrektywa 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE oraz 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochrony konsumenta (tzw. dyrektywa OMNIBUS), 2) dyrektywa 2019/770 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych (tzw. dyrektywa cyfrowa), 3) dyrektywa 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (tzw. dyrektywa towarowa). Zapisy tych dyrektyw są już zaimplementowane do krajowych aktów prawnych. Obowiązujące od 1 stycznia 2023 r. krajowe przepisy wpłynęły szczególnie na branżę handlu elektronicznego – przede wszystkim na dostawców internetowych platform handlowych, sprzedawców prowadzących sprzedaż za pośrednictwem e-sklepów, internetowe platformy handlowe, sprzedawców oferujących treści lub usługi cyfrowe czy systemy e-commerce oferujące narzędzia do zarządzania sklepami internetowymi w modelu SaaS. Zrodziły one wyzwania m.in. dla dostawców oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego, którzy w odpowiedni sposób muszą zaktualizować dostarczane sklepom narzędzia e-commerce bądź utworzyć nowe funkcjonalności na potrzeby serwisów internetowych, aby zapewnić spełnienie obecnych wymogów prawnych. Poradnik jest nie tylko wnikliwym i szczegółowym przewodnikiem po zmianach legislacyjnych. Pomoże on przedsiębiorcom ocenić, w jakim zakresie nowe przepisy wpływają na poszczególne aspekty prowadzonej działalności i stosowane w niej modele biznesowe. Informacje zawarte w publikacji mogą być także punktem wyjścia do szczegółowych wewnętrznych analiz bądź wdrożenia zmian w dotychczasowych rozwiązaniach stosowanych w przedsiębiorstwie. "
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej to jedna z kluczowych kwestii, jakie trzeba rozstrzygnąć podczas otwierania własnego biznesu. Od tego zależą m.in. późniejszy sposób podejmowania decyzji w firmie, odpowiedzialność za jej prowadzenie oraz podział zysków. Osoba rozpoczynająca prowadzenie biznesu bądź planująca jego przekształcenie ma do wyboru wiele form prawnych, w których może prowadzić działalność. Prawo polskie wyróżnia 8 różnych spółek. Najprostszą z nich jest spółka cywilna. Pozostałe to spółka jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prosta spółka akcyjna i wreszcie spółka akcyjna – najbardziej sformalizowana spośród wymienionych. Każda ze spółek ma swoje wady i zalety. Dlatego też, wybierając najkorzystniejszą formę prowadzenia działalności, należy poznać i rozważyć wszystkie aspekty prawne wpływające na jej funkcjonowanie. Trzeba też uwzględnić rozmiar działalności, możliwości finansowe, a także poziom ryzyka związanego z otwieranym biznesem. W tym względzie szczególnie praktyczne jest zestawienie najważniejszych zalet i wad wszystkich form prowadzenia działalności w Polsce, w tym także rozwiązań podatkowych. Całość jest poparta przykładami i wzorami dokumentów. Czytelnik dowie się z publikacji m.in.: ? jakie zalety ma prowadzenie biznesu w formie spółki kapitałowej lub osobowej, ? jak funkcjonują poszczególne typy spółek, ? jakie koszty wiążą się z działalnością w formie spółki, ? czy prosta spółka akcyjna jest lepsza od spółki z o.o. ATUTY PUBLIKACJI: Prosty język, wiele przykładów i wzorów dokumentów, zwięzłość, praktyczność.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozliczanie transakcji zagranicznych jest procesem bardzo skomplikowanym ze względu na zawiłość przepisów i różnorodność problemów. Temat ten od dawna wzbudza ogromne zainteresowanie. Ponadto ostatnio ponownie zmieniły się regulacje w tym zakresie. Od 1 lipca 2023 r. w ustawie o VAT określono zasady stosowania kursów walut do korekty podstawy opodatkowania VAT. Do tej pory wynikało to jedynie z praktyki organów podatkowych. Z punktu widzenia ustawy o VAT – jako podstawowego podatkowego aktu prawnego regulującego te zagadnienia – w poradniku omówione są: ? wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT), ? wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT), ? informacje podsumowujące VAT UE (m.in. kto je składa, jaki jest termin ich złożenia, najczęstsze problemy z wypełnieniem informacji podsumowującej, miejsce złożenia informacji), ? transakcje łańcuchowe w obrocie zagranicznym (w tym kwestie dotyczące miejsca świadczenia usług), ? eksport i import towarów, ? przeliczanie kwot wyrażonych w walutach obcych od 1 lipca 2023 r. Ponadto z punktu widzenia ustaw o podatku dochodowym omówiono: ? wycenę przychodów i kosztów wyrażonych w walutach obcych, ? rozliczenia różnic kursowych. Zawarte w poradniku wyjaśnienia są poparte praktycznymi przykładami i aktualnymi interpretacjami. To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla każdego przedsiębiorcy. Dostarczy również potrzebnych, aktualnych i uporządkowanych informacji osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe w firmach – specjalistom z biur rachunkowych, księgowym i głównym księgowym. Zainteresuje też dyrektorów finansowych oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla, którzy współtworzą strategie biznesowe w firmach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„VAT 2024. Komentarz” to nie tylko klasyczny komentarz do konkretnych przepisów. Zawiera także praktyczne tabele i prawie 300 przykładów pokazujących, jak rozliczać VAT, w tym jak wypełnić JPK_V7. Publikacja szczegółowo wskazuje, jak w ważnych kwestiach zmieniło się w ostatnim roku stanowisko krajowych sądów administracyjnych oraz organów podatkowych, a także omawia orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE. To jedyny na rynku komentarz, który omawia przepisy ustawy o podatku od towarów i usług, koncentrując się na praktycznym aspekcie ich stosowania. W książce znajdziemy odpowiedzi na nurtujące wszystkich podatników VAT pytania dotyczące m.in.: ? rozliczania nieodpłatnych świadczeń, ? refakturowania dodatkowych kosztów, ? rozliczania wydatków samochodowych, ? ustalania terminów powstania obowiązków podatkowych, ? rozliczania transakcji objętych mechanizmem podzielonej płatności (split payment), ? faktur VAT i ich korekty, ? zasad prowadzenia ewidencji VAT i wypełniania JPK_V7, ? ustalania terminów odliczania VAT naliczonego, ? ewidencjonowania obrotu na kasie fiskalnej, ? rozliczania transakcji zagranicznych. Najnowsze zmiany dotyczą m.in.: ? obowiązku prowadzenia ewidencji płatności transgranicznych, ? zasad składania wniosków o wydanie WIS, ? obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF, ? nowych zasad ustalania kursów walut do faktur ustrukturyzowanych, ? terminów zwrotu VAT, ? zasad ewidencjonowania w JPK_V7 po wprowadzeniu obowiązkowego KSeF, ? zasad rozliczania faktur korygujących po wprowadzeniu obowiązkowego KSeF, ? uregulowania zasad wystawiania faktur VAT RR i umożliwienia ich wystawiania w KSeF, ? płatności za faktury ustrukturyzowane. O AUTORZE Autorem publikacji jest Tomasz Krywan – prawnik, doradca podatkowy, który specjalizuje się w interpretacji przepisów prawa podatkowego. Jest praktykiem znającym problemy podatników z rozliczeniem podatków, a szczególnie VAT-u. Udzielił ponad 20 000 odpowiedzi na pytania podatkowe. Napisał również kilkaset artykułów i komentarzy. Na co dzień publikuje w ogólnopolskich dziennikach, m.in. w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. W wydawnictwie INFOR jest znanym i cenionym Autorem, m.in. w „Monitorze Księgowego” oraz „Biuletynie VAT”. ATUTY PUBLIKACJI: Jedyny na rynku aktualny komentarz do ustawy o podatku od towarów i usług, który omawia przepisy, koncentrując się na praktycznym aspekcie ich stosowania. Uwzględnia wszystkie zmiany w przepisach obowiązujące od 1 stycznia 2024 r. oraz wchodzące w życie 1 lipca 2024 r. regulacje wprowadzające obowiązkowy KSeF, jak również najnowsze orzecznictwo TSUE oraz objaśnienia podatkowe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności